De Ontmoeting, Ann Hermans
Mensen leren op verschillende manieren
Mensen leren op verschillende manieren. Ze hebben verschillende omgevingen waarin ze graag leren en hebben verschillende denkgewoonten. Deze verschillen in het leren, zijn het gevolg van iemands ‘leergeschiedenis’ (hoe werd er op school en thuis omgegaan met het leren). Ook wordt het bepaald door iemands cultuur, leeftijd en persoonlijkheid. Voorkeuren en gewoonten zijn redelijk stabiel, maar liggen niet vast. Een nieuwe werkomgeving, een nieuwe fase in iemands ontwikkeling, maar ook inzicht in het eigen leren kan veranderingen in het leren tot stand brengen.
Net zomin als er één betekenis is voor het leren is er één manier van leren. Ervaring opdoen is een belangrijke manier van leren. U leert door te doen en door datgene wat u geleerd heeft weer in de praktijk te brengen. Coaching is een prima middel om het leerproces te ondersteunen. Als klankbord en kritische vraagsteller kan de coach u begeleiden in dit ervaringsproces. Fijn om een korte lijn te hebben naar uw coach om datgene wat je toepast in de praktijk snel samen tegen het licht te houden.
De kracht van coaching
Coaching is een vorm van begeleiding die u leert uw problemen op te lossen door zelf de antwoorden te vinden en hier naar te gaan handelen. U bepaalt zelf wat u gaat doen. Coaching helpt u door op een andere manier te leren kijken en te leren omgaan met uw behoeften. Coachen richt zich dus op het ‘leren leren’ en het ‘leren doen’. Waardoor u zelf beter functioneert en beter in uw vel zit.
Coaching richt zich op zelfsturing en bewustwording van de verantwoordelijkheid en het effect dat het heeft op u en uw omgeving. Wij laten u reflecteren, kritisch naar uw zelf te kijken en helpen u bij het zoeken naar oplossingen (of leren omgaan met thema, probleem/voordeel van in te zien). Wij denken met u en niet voor u. Wij faciliteren u in uw leerproces op uw L-pad (levens- en loopbaan-pad) op basis van gelijkwaardigheid.
Ons belangrijkste doel? Onszelf overbodig maken!
Mensen leren op verschillende manieren. Ze hebben verschillende omgevingen waarin ze graag leren en hebben verschillende denkgewoonten. Deze verschillen in het leren, zijn het gevolg van iemands ‘leergeschiedenis’ (hoe werd er op school en thuis omgegaan met het leren). Ook wordt het bepaald door iemands cultuur, leeftijd en persoonlijkheid. Voorkeuren en gewoonten zijn redelijk stabiel, maar liggen niet vast. Een nieuwe werkomgeving, een nieuwe fase in iemands ontwikkeling, maar ook inzicht in het eigen leren kan veranderingen in het leren tot stand brengen.
Net zomin als er één betekenis is voor het leren is er één manier van leren. Ervaring opdoen is een belangrijke manier van leren. U leert door te doen en door datgene wat u geleerd heeft weer in de praktijk te brengen. Coaching is een prima middel om het leerproces te ondersteunen. Als klankbord en kritische vraagsteller kan de coach u begeleiden in dit ervaringsproces. Fijn om een korte lijn te hebben naar uw coach om datgene wat je toepast in de praktijk snel samen tegen het licht te houden.
De kracht van coaching
Coaching is een vorm van begeleiding die u leert uw problemen op te lossen door zelf de antwoorden te vinden en hier naar te gaan handelen. U bepaalt zelf wat u gaat doen. Coaching helpt u door op een andere manier te leren kijken en te leren omgaan met uw behoeften. Coachen richt zich dus op het ‘leren leren’ en het ‘leren doen’. Waardoor u zelf beter functioneert en beter in uw vel zit.
Coaching richt zich op zelfsturing en bewustwording van de verantwoordelijkheid en het effect dat het heeft op u en uw omgeving. Wij laten u reflecteren, kritisch naar uw zelf te kijken en helpen u bij het zoeken naar oplossingen (of leren omgaan met thema, probleem/voordeel van in te zien). Wij denken met u en niet voor u. Wij faciliteren u in uw leerproces op uw L-pad (levens- en loopbaan-pad) op basis van gelijkwaardigheid.
Ons belangrijkste doel? Onszelf overbodig maken!
ONZE DIENSTEN
Een ontmoeting tussen meerdere persoonlijkheden is als het samenvoegen van twee chemische stoffen. Wanneer er een reactie volgt, zijn beide veranderd.
naar Gustav Jung
naar Gustav Jung